Jag är världens dummaste, borde skjutas på fläcken, direkt!! ..enligt mina inneboende småfolk..
 
För er som inte vet, jag är mamma, trebarnsmamma, småbarnsmamma och tonårsmamma. Nu är den härliga verkligheten sådan att alla tre kommit in i respektive ålders trots.. 3-åriga pojken som bara ska tramsa och skoja, 5-åriga flickan som surar så fort chansen ges och tonåringen som allmänt ohyfsat inte alls lyssnar ett dugg till vad jag säger..
 
Jag är den där mamman med håret på ända åt alla håll, allmänt förtretad över att ingen lyssnar fastän jag tjatat om en sak för minst tionde gången. Visst händer det att jag blir arg och ryter som den tigermamma jag är, vissa dagar fler gånger än andra..
 
3-åringen tittar på mig med sina himmelsblå ögon och tycker inte alls att han har gjort något. 5-åringen tycker allmänt att jag skulle skjutas på fläcken direkt, så det blir tyst någon gång..
 
Tja, det kanske vore det bästa för stunden! Men jag står här fortfarande i mitt anletes svett och sliter mitt hår, men mina barn ser inte ut att bli av med mitt arga tjat den här gången heller..
 
Gokväll!
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej