Nu räknas det som sommar..
Skönt att slippa snön och tjocka vinterjackan!
 
Ett par veckors lidande till, sen är det dags för stora S.. Semester, vad är väl mer förlösande än detta ord...
 
Som vaddå?
Att det regnar stup i kvarten, folk flyr till Böda camping, flänger runt på vägen i full semestermundering?
Eller att dra utomlands och slippa hela rasket och komma hem söndagen före vardagslivet börjar igen, med tvättkorgen begravd av all översvämmad kringliggande semestersmutstvätt och upptäcka en liter kvarglömd sur mjölk i kylen, som gjort allt för att bryta sig ut därifrån.. 
Eller vara av den typen jag är, som egentligen är helt ointresserad av allt som innebär aktivitetsutövande.. Jag hade lätt kunna bosätta mig i en hängmatta dessa veckor och bara ha det gött!
 
Nu är det tyvärr så att jag inte äger en hängmatta och jag får antagligen offra mig för resten av folket som bor under samma tak, men när jag blir äldre, då kommer jag kräva min rätt till att göra just ingenting!
..såvida det inte regnar i den mängd som hör till varje sommar, då jag kommer att få bosätta mig i gummistövlarna..
 
En underbar sommar vare sig ni gör ditt, datt eller ingentingen alls!

2 kommentarer

Cicci

12 Jun 2013 19:49

Det hänger en hängmatta alldeles ensam i mitt torp. Jag är alldeles för aktiv för att ligga där. Så vill du och familjen ut på äventyr v28 så hojta. Jag sköter saftserveringen. Du sköter hängmattan. Resten ordnar sig!

Therece

12 Jun 2013 19:57

Du kan alltid komma hit och låna min & Hasses hängmatta, men eftersom Hasse är själv med ungarna ganska mycket i sommar när jag jobbar så kan jag inte garantera att det blir så lugnt och skönt ;)

Kommentera

Publiceras ej