Vad är det för skillnad mellan att moderera en sanning och skapa en vit lögn?
Är det egentligen inte samma sak? 
 
Moderera betyder enligt SAOL att anpassa.. En lögn med ett vitt innehåll, dvs som inte är avsett att skada kan modereras rätt friskt ibland..
Hur vet man att en vit lögn och modererad sanning gått över och blivit en svart lögn och osanning?
Troligtvis om den skadar..
 
Men när bli vitt till svart, är det när sanningen eller osanningen sipprar ut?
 
..och nu undrar ni säkert vad jag har för hemska osanningar och släpar på som väljer att skriva om just detta..
Inte för att jag har vare sig sanning eller osanning att moderera just så här mitt i livet och sommaren.. 
Men ändå, det är värt att ägna en tanke.
 
Fundera gärna och om du vill dela med hur du tänker så är det ok för mig..
 
Idag regnar det här, men jag hoppas alla får en trevlig dag ändå, oavsett läge!
 
 

Kommentera

Publiceras ej