Att skriva i kryptisk form med en smula ironi, är som att ta den där syrliga karamellen i godisskålen...
 
Det är så här jag är och det är också därför jag väljer att skriva så. Genom mina väl valda ord kan jag skriva vad jag vill utan att någon ska känna sig träffad. ..är det någon som ändå känner sig just träffad av det jag skriver är det dels ingen som vet om det, dels inte alls säkert att det är den träffade personen jag menar, men träffar det rätt kanske det är så det är meningen.. Det vet ingen, bara man själv.
 
Att det sen alltid finns dem som läser mellan raderna, det vet jag! Jag är själv sådan..
 
En anleding till varför just jag startade denna blogg var för att allt inte får plats i huvudet och minnet till sist blir fullt.. Alla behöver lätta på sina tankar, men att skriva dem är ett bra sätt att inte behöva tänka dem igen och igen.. Det är väl inte tanken egentligen att någon ska läsa, men nu är det så iallafall.. Jag använder mina minuter väl och jag delar gärna dem med er! 
 
Det här med ironi..
Jag ser det som ett syrligt friskt inslag i en tråkig konversation.. Det får alltid någon att skratta! Livet blir lite lättare i det annars ganska allvarligt tråkiga. 
 
Jag ursäktar mig inte, det här är jag!

Kommentera

Publiceras ej